30.8.2024

Anglie 15. - 25. 6.

Sobota 15. 6.

Vyjeli jsme přesně podle plánu ve 21:00. Brzy se stmívá, cesta před námi...

Neděle 16. 6.

Ráno se budíme v Belgii a před polednem dorážíme do Callais. Na trajektu je větrno a slunečno a Doverské skály už zdálky září. Jsme v Anglii!
Mířímo do přímořského městečka Margate, kde se ubytujeme v malém hotýlku Selina s výhledem na moře. Jakmile se seskládáme na pokoje, vyrážíme na podvečerní procházku po nekonečné pláži. Nádhera!

Pondělí 17. 6.

Po vydatné snídani vyrážíme směr Canterbury a Barnstaple.

Canterbury nás okouzlí velkolepou katedrálou, starobylými uličkami i lákavými obchůdky. Škoda, že nemáme víc času, ale jedeme dál, na západ...

Po příjezdu do Barnstaple zamíříme do hostitelských rodin.

Úterý 18. 6.

Ráno se scházíme v centru Barnstaple. Čeká nás dopolední anglická škola.

Odpoledne absolvujeme prohlídku centra města. Seznámíme se se zdejšími pamětihodnostmi a jejich historií a nakonec zbyde čas i na tolik očekávaný rozchod.

Středa 19. 6.

Dnes vyrážíme hned dopoledne na výlet po vzdálenějším okolí: autobus nás doveze k útesům, odkud dojdeme po stezce vysoko nad mořem do malebného městečka Lynton. Ostrými serpentýnami sestoupíme k moři do neméně kouzelného městečka Lynmouth, kde si užijeme odlivu na kamenité pláži.

Zpátky v Barnstaple jsou na programu odpolední lekce anglické koverzace.

Čtvrtek 20. 6.

Dopoledne máme školu, tentokrát nejen uvnitř budovy, ale i v ulicích města s unteraktivními úkoly.

Odpoledne jedeme do malého přístavu Infracombe, kde poobědváme tradiční fish and chips. Odtud je to už blízko na Woolacombe, nekonečnou písečnou pláž. Konečně moře! Širé a slané a překvapivě teplé!

Pátek 21. 6.

Během dopoledního vyučování absolvujeme závěrečné prezentace týdenních projektů a všichni obdržíme certifikáty o absolvování anglického kurzu.

Na odpolední výlet se vydáváme do přímořského městečka Clovelly. Sestoupáme ke zdejšímu přístavu, pokocháme se výhledem na moře z vysokého mola a pak se znovu vyškrábeme do prudkého kopce zpátky k autobusu. Cestou obdivujeme starobylé domečky, květiny za okny a oslíky, které zde chovají.

Sobota 22. 6.

Dnes jedeme na celodenní výlet do Exeteru, hlavního města hrabství Devon. Dopoledne se zúčastníme bohoslužby v místním adventistickém sboru a jsme zde pozváni i na občerstvení.

Následuje prohlídka slavné normansko-gotické katedrály a po ní oblíbený rozchod v centru města.

Neděle 23. 6.

Ráno se rozloučíme se "svými" rodinami a z Barnstaple jedeme do stylového města Bathu. Projdeme se kolem opatství, římských lázní i po ulicích a náměstích, které jsou nám povědomé z historických filmů...

Další zastávkou na naší cestě je prehistorický monument Stonehenge. Tak jako pravěcí stavitelé a poutníci se projdeme po širé Salisburské pláni, až se před námi zjeví kruh gigantických kamenů... Je to silný zážitek, být na dosah takového výtvoru pravěkých lidí.

Znovu nasedáme do autobusu a jedeme směr Londýn. Vpodvečer vystupujeme v centru Londýna, jen kousek od našeho hotelu na Piccadilly Circus.

Pondělí 24. 6.

Po vydatné (a dlouho trvající) snídani vyrážíme do víru velkoměsta. První zastávkou je Buckinghamský palác, který je právě v obležení čestných stráží i davů v očekávání japonské státní návštěvy. Pokračujeme k Westminsterskému opatství a parlamentu až na Trafalgarské náměstí.
Následuje pořádný rozchod, který někdo stráví na nákupech, někdo v Národní galerii, každý podle chuti.

Skrze City, kolem St. Paul Cathedral míříme k Toweru, kde nasedneme na loď, která nás po Temži doveze až do Greenwich k autobusu. Cestou překračujeme nultý polednik.

Unavení, ale plni zážitků nasedáme do autobusu a jedeme do Doveru, odkud nás noční trajekt přepraví zpátky na kontinent. Sbohem, Anglie!

Úterý 25.6.

Ráno se probuzíme už hluboko v Evropě. Několik zastávek a jsme skoro doma. Ke škole bychom měli dorazit kolem čtvrté hodiny odpoledne. Hurá, doma!

Naše škola zpracovává v souvislosti s využitím webových stránek pouze taková cookies, která jsou nezbytně nutná pro zajištění provozu webových stránek a internetových služeb, a u kterých není nutno získat souhlas uživatele webu (technické a relační cookies). Pravidla cookies